недеља 24 новембар 2024

/users/zalohovane/46118/jkp-standard.rs
Linux 95f342c8fd3a 6.1.0-26-amd64 #1 SMP PREEMPT_DYNAMIC Debian 6.1.112-1 (2024-09-30) x86_64

Општинском Одлуком о пречишћавању и одвођењу атмосферских и отпадних вода, ЈКП "Стандард"- у је поверена делатност на сакупљању и одвођењу отпадних вода, путем изграђене канализационе мреже, на територији општине Књажевац, осим на подручју туристичког центра Стара планина. Ова делатност обухвата активности на сакупљању отпадних вода од прикључка потрошача на уличну канализациону мрежу, одвођење канализационом мрежом, пречишћавање и испуштање из канализационе мреже као и неопходне радове на одржавању канализационе мреже и фекалних црпних станица.

Овде можете прочитати више информација о канализационом систему, за које је задужено наше предузеће, проблемима и предузетим активностима на побољшању истог као и одговоре на најчешћа питања корисника.

У наставку дајемо:

Информације о канализационом систему,
Процедура за прикључење објекта на канализациони систем,
Начин пријаве запушења и изливања канализације,
Ценовник услуга,
Најчешћа питања корисника

Најчешћа питања

1. Одакле потиче вода за пиће?

Насеља која се снабдевају из система "Сињи Вир" су: Књажевац, Васиљ, Подвис, Ргоште, Сува, Црвење, Саставак, Грезна, Глоговац, Булиновац, Балановац, Берчиновац, Горње Зуниче, Доње Зуниче, Јелашница, Јаковац, Петруша, Минићево и Витковац добијају воду са изворишта "Сињи Вир" које се налази непосредно поред Сврљишког Тимока, узводно од насеља Подвис. Ово извориште, током целе године, даје квалитетну воду за пиће као и неопходне количине за снабдевање свих корисника.  

2. Ко врши контролу квалитета воде за пиће?

Систематску (редовну) контролу квалитета воде за пиће у Књажевцу врши лабораторија Зајечарског завода за јавно здравље.

3. Где могу да добијем више информација о квалитету воде за пиће?

Сваки грађанин може да добије више информација о квалитету воде за пиће уколико се обрати служби водовода на телефон 019/ 731-190.

4. Зашто је вода беличаста?

Под „белом водом“ подразумева се вода у коју је продро ваздух у виду мехурића. Користећи стручну терминологију то је „диспергован ваздух“. Мехурићи излазе из чаше воде за тридесетак секунди, тако да се вода потпуно избистри. Узрок појаве „беле воде“ могу да буду неисправне кућне инсталације, које усисавају ваздух. Проблем није од посебног санитарно- хигијенског значаја.

5. Осећа се хлор у води?

Сваки водоводни систем употребљава прописану количину хлора за дезинфекцију воде на извориштима, тако да до крајњег потрошача стигне довољна концентрација хлора, која задовољава критеријуме хигијенске исправности. Дешава се да вода, после дужег стајања у цевима, нарочито ујутру, може имати благ мирис хлора. Ако мирис на хлор смета потрошачу, довољно је оставити отворену славину пар минута и ова појава ће нестати.

6. Да ли су азбестне цеви штетне по здравље?

Став Светске здравствене организације је да азбестна влакна у води за пиће уопште нису штетна по здравље. Опасан је азбестни прах који се уноси у организам путем респираторног тракта.

 

Пријава квара на инсталацијама водовода и канализације

Оштећења и кварове на јавној водоводној и канализационој мрежи грађани могу пријавити на телефон 019/ 731-190 и 731-191 дежурним радницима у Р.Ј. Водоснабдевање и одвођење отпадних вода, 24 сата дневно. Такође можете извршити пријаву квара и запушење на канализационој мрежи лично у просторијама на "Вашаришту" (Девете Бригаде бб).

Пријава се односи на кварове на јавној водоводној мрежи, као и на секундарној мрежи до места спајања са водомером. Осим тога, корисници могу пријавити и неисправан водомер, односно водомер који не показује потрошњу.

Када је у питању канализациона мрежа, обавеза ЈКП "Стандард"-а је да интервенише по пријави за оштећења на главној фекалној канализационој мрежи, запушења на прикључном и главном цевоводу.

ПОСТУПАК ЗА ДОБИЈАЊЕ ЛОКАЦИЈСКИХ УСЛОВА И ПРИКЉУЧЕЊА ОБЈЕКАТА НА ИНФРАСТРУКТУРУ У ОКВИРУ ОБЈЕДИЊЕНЕ ПРОЦЕДУРЕ

Изменом и допуном Закона о планирању и изградњи („Сл. гласник РС", бр. 72/09, 24/11 и 145/14) установљена је обједињена процедура као скуп поступака и активности у вези са изградњом, доградњом и реконструкцијом објеката, односно извођењем радова, која се примењује од 01.03.2015.године.

Процедура обухвата поступке издавања локацијских услова, грађевинске дозволе, пријаве радова, прикључења објекта на инфраструктуру, употребне дозволе, укњижбе објекта и доделе кућног броја.

Обједињену процедуру спроводи надлежни орган Општине, коме странке предају захтеве а преко портала за електронско подношење пријава на адреси: https://ceop.apr.gov.rs/eregistrationportal/

Правилником и Уредбом дефинисан је начин поступања у оквиру обједињене процедуре при издавању локацијских услова, прикључења објекта на водоводну и канализациону мрежу.

Захтеве који се односе на делокруг рада ЈКП Стандард- Књажевац, надлежни орган прослеђује РЈ Развојно техничких послова, која се налази на локацији Девете Бригаде бб- Вашариште и који у законски утврђеном временском року враћа надлежном органу.

ЛОКАЦИЈСКИ УСЛОВИ

За потребе издавања локацијских услова за катастарску парцелу, више катастарских парцела или комплекс, који испуњава услов за грађевинску парцелу, ЈКП издаје услове за пројектовање и прикључење искључиво на захтев надлежног органа, а о трошку подносиоца захтева и на основу достављене прописане документације.

Накнада за издавање локацијских услова за водовод и за канализацију наведена је у изводу из ЦЕНОВНИКА. Оквирни износ накнаде за индивидуалне стамбене објекте је око 3 000 динара а за остале објекте 5 350 динара, и подлеже изменама на годишњем нивоу. Плаћа се налогом за уплату тако што се један налог везује само за једне локацијске услове под бројем предмета, који се наводи у пољу сврха уплате.

ПРИКЉУЧЕЊЕ ОБЈЕКАТА НА ИНФРАСТРУКТУРУ

Између пријаве радова и техничког пријема за добијање употребне дозволе, ЈКП треба да омогући прикључење објекта и прими прикључак у систем одржавања водоводне и канализационе мреже. Поступак започиње странка предајом захтева преко портала за електронско подношење пријава на адреси: https://ceop.apr.gov.rs/eregistrationportal/

Пре подношења захтева за прикључење неопходно је склопити уговор са ЈКП „Стандард" о пружању ових услуга, у коме се регулишу међусобне обавезе, у складу са Одлуком о снабдевању водом за пиће на територији општине Књажевац и Одлуком о пречишћавању и одвођењу атмосферских и отпадних вода на територији општине Књажевац.

У нашем предузећу се плаћа накнада за прикључење, чиме се остварује право на реализацију прикључка. Висина накнаде је условљена обимом радова неопходних за реализацију прикључења објекта и која се дефинише предмером и предрачуном предвиђених радова уз исказивање количина и цена из важећег ценовника ЈКП, на дан израде предрачуна. У склопу издавања локацијских услова исказује се оквирна вредност накнаде за прикључење у том тренутку. Након завршетка свих радова на прикључењу врши се коначан обрачун изведених радова и достава рачуна као и обавештења надлежног органа општине о извршеном прикључењу објекта.

Пре извођења коначног прикључка за објекат, у фази изградње објекта, за потребе градилишта, инвеститори ће се обраћати надлежном органу захтевом за привремено прикључење.

У случају да се за потребе прикључења објекта пројектује и изводи део уличне мреже (што ће бити предвиђено уговором и грађевинском дозволом), предуслов за прикључење је достављање пројекта спољне мреже и пројекта изведеног стања мреже.
По реализацији прикључка, достављању геодетског снимка прикључка и његовом примању у систем одржавања ЈКП ће писмено потврђивати пријем прикључка о чему ће обавештавати надлежни орган.